Més de quatre-cents alumnes participen en la Setmana del Cervell 2025
Descarregar PdfMés de quatre-cents alumnes de secundària i batxillerat de diferents centres educatius de Lleida han participat en la Setmana del Cervell 2025, una nova iniciativa de divulgació científica impulsada per docents i investigadors/es de la UdL i del Grup de Recerca de Neurociències Clíniques de l’IRBLleida, i la Unitat de Cultura Científica i de la Innovació (UCC+I) de la UdL.
La Setmana del Cervell se celebra de manera simultània i a nivell mundial del 10 al 14 de març i posa de manifest la importància del cervell mitjançant, sobretot, activitats divulgatives adreçades a joves. En aquesta primera edició l’activitat s’ha centrat en impartir un conjunt de xerrades divulgatives, dinàmiques i participatives sota el títol: "Cervell i Adolescència: coneix el teu Superpoder”. Cadascuna de les xerrades ha tingut una durada aproximada d’uns quaranta minuts i s’han abordat temàtiques com la importància del cervell, la salut mental, l'efecte de les drogues al cervell, el cervell adolescent, entre d’altres. També s’ha parlat de la recerca en neurociència que s'està fent a Lleida.
Els centres educatius que han participat en aquesta edició han estat el Col·legi Claver, l’Institut La Mitjana, l’Institut Caparrella, l’Institut Joan Solà, l’Institut Gili Gaya, l’Institut Manuel de Montsuar i l'Institut Municipal d'Ocupació Salvador Seguí. I els investigadors/es de la UdL-IRBLleida que han impartit les xerrades han estat Glòria Arqué, Ares Regué, Sara Salvany, Cristina Pereira i Albert Martínez.
En total han estat 10 xerrades impartides del 6 al 13 de març en 7 centres educatius de Lleida a càrrec de 5 investigadors/es de la UdL-IRBLleida. Segons la directora de la UCC+I, Marina Laplana, “aquest esdeveniment és una bona oportunitat perquè els joves estiguin en contacte amb els investigadors i investigadores i puguin conèixer de primera mà el coneixement científic i als experts. A més permet fomentar les vocacions científiques entre els més joves motivant la seva curiositat i trencant estereotips sobre la professió científica”.